استقلال قویترین تیم آبی رنگ دنیا

تمام اخبار وحواشی اطراف استقلال تهران

استقلال قویترین تیم آبی رنگ دنیا

تمام اخبار وحواشی اطراف استقلال تهران

یادداشت‌ علی‌کریمی برای ناصرحجازی

علی کریمی در یادداشتی از ناصر حجازی به عنوان اسطوره‌ای یاد کرد که چهره‌ای یکرنگ و استثنایی در فوتبال ایران دارد.


در یادداشتی که علی کریمی به مناسبت افتتاح سایت ناصر حجازی نوشته، آمده است: «در حالی که فضای فوتبال را ریا کاری و تظاهر مسموم کرده است و در روزگارانی که نوکرم و چاکرم‌های مصنوعی و مصلحتی همه جا رایج شده است، ناصر حجازی را باید اسطوره‌ای با شخصیت، چهره‌ای یکرنگ و استثنایی در این فوتبال به حساب آوریم.

او سال‌های سال در کنج خانه‌اش و بی‌توجه به هیاهوی پوشالی اطراف خویش، سخت‌ترین تبعیض‌ها، ظلم‌ها و بی‌اعتنایی‌ها را دیده اما به هیچ قیمتی حاضر نشده است تا به فروش گذاشته شود.

این اسطوره به واقع کمیاب ما، کرنش را بلد نیست. ناصر حجازی چهره‌ای مقاوم در مقابل زورگویان است. او بدون هیچ ملاحظه‌کاری معایب را می‌گوید و دلسوزی راستین است که هرگز تن به خوش خدمتی نداده است و حرف‌هایش همواره در راستای مصلحت فوتبال و ضد مصلحت شخصی خویش بوده است.


هر چند این روزها که حال و روز خوشی ندارد، صاحب منصبان پست و مقام‌های گوناگونی به او تعارف می‌کنند اما ای کاش آن روزگارانی که حجازی به خاطر بی‌اعتنایی‌ها مجبور به زندگی سخت و طاقت‌فرسا در بنگلادش شده بود، او را به بازی می‌گرفتند.

هر چند که حجازی اهل بازی نبوده و نیست که اگر این طور بود، هیچ گاه حجازی نبود. او همیشه خواسته خودش باشد. درود به مرام و عزت او که می‌توانیم همواره به چنین اسطوره‌ای افتخار کنیم و مرام و معرفت ایشان را برای دیگران الگوسازی کنیم.

مردی که هیچ گاه دنبال باد نرفته است و همواره در تلاطم و جهت خلاف جریان آب شنا می‌کند.


در خاتمه، فوتبال تمام می‌شود، همان‌طور که سال‌هاست فوتبال را برای حجازی تمام کرده‌اند اما آنچه از ایشان باقی مانده است همانا شخصیت منحصر به فرد، مرام پهلوان منشانه و یکرنگی‌های همیشگی‌اش است. خدایا او را برای ما حفظ کن».

فتح‌الله‌زاده: جباری دوست دارد جریمه شود خبرگزاری فارس: سرپرست با

مذاکره با قلعه‌نویی شیطنت است؛ با مظلومی ادامه می‌دهیم
فتح‌الله‌زاده: جباری دوست دارد جریمه شود

خبرگزاری فارس: سرپرست باشگاه استقلال گفت: جباری جریمه شدن را دوست دارد،‌ ما هم حرفی نداریم و او را جریمه می‌کنیم.


موفقیت‌های اخیر استقلال در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا سبب شده علی فتح الله زاده این روزها با خیالی آسوده به آینده آبی‌پوشان بیندیشید. 
اکنون که استقلال توانسته به آرامش نسبی دست پیدا کند فتح الله زاده به فکر فصل آینده است و از همین رو از پرویز مظلومی برای لیگ آینده لیست خواسته است. اتفاقات بازی با پاختاکور، اظهارات جباری و تصمیم جدید فتح الله زاده دلیلی شد تا خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت و گویی با او انجام دهد. 

متن گفت و گوی فارس با فتح الله زاده به شرح زیر است: 

* فارس: تماشای بازی استقلال و پاختاکور زیر باران چطور بود؟ 
دلم نیامد وقتی هواداران زیر باران نشسته‌اند من زیر سقف بازی را ببینیم. خدا را خوش نمی‌آمد. بعضی از دوستان مدام می‌گفتند 10 هزار نفر به ورزشگاه آمده‌اند در حالی که مسئول فروش بلیت اعلام کرد 17 هزار و خورده‌ای بلیت فروخته است. اگر این هواداران به ورزشگاه نمی‌آمدند استقلال مقابل پاختاکور پیروز نمی‌شد. ما در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا بودیم. حتی وقتی گل خوردیم هواداران ما مایوس نشدند و آنقدر استقلال را تشویق کردند تا توانستیم 4 گل بزنیم. باید قبول کرد استقلال در چند بازی اخیر به این زیبایی بازی نکرده بود. 

* فارس: به نظر می‌آید اکنون از شرایط استقلال خیلی راضی هستید؟ 
بله راضی هستم. باید با همین روحیه به تاشکند برویم تا صعود کنیم. 

* فارس: قبول دارید بعضی از انتقادها از استقلال‌ درست بود و همین انتقادها باعث شد این تیم شکل بهتری پیدا کند؟ 
من هیچ وقت از انتقادها فرار نمی‌کنم و فرد انتقادپذیری هستم اما انتقاد با غرض ورزی فرق می‌کند. بچه‌ها مقابل پاختاکور هماهنگ کار کردند. 4 گل زدیم و 3، 4 تا هم نزدیم. اگر این روش را حفظ کنیم استقلال تیم خطرناکی می‌شود اما نباید مغرور شویم. قبل از بازی به رختکن رفتم و به بچه‌ها گفتم درست است که دربی را بردیم اما نباید مغرور شویم. اینجا لیگ نیست. در لیگ قهرمانان آسیا بازی داریم و پای حیثیت آسیایی در میان است به خاطر هواداران و پیشکسوتانی که در این چند وقت در کنار استقلال بودند باید بازی را ببریم. 
بازیکنان باید بدانند استقلال دارای جایگاه است. حتی به آنها گفتم شما می‌توانید به پاختاکور 3 گل بزنید. وقتی این را گفتم تراب‌پور مربی دروازه‌بانان تیم خندید اما به او گفتم نخند چون ما می‌توانیم. اگر 3 گل نزنیم مشکل از ما است و خدا را شکر توانستیم پاختاکور را شکست دهیم. 

* فارس: به دلیل همین رضایت از شرایط است که از پرویز مظلومی برای فصل آینده لیست خواستید؟ 
من باید از حالا به فکر فصل آینده باشم و خود را آماده کنیم. نمی‌توانم استقلال ضعیف را تحمل کنم. با توجه به اینکه به هواداران قول مقام در آسیا را داده‌ام باید تیم‌ قدرتمندی برای فصل آینده ببندم. از پرویز مظلومی خواسته‌ام لیست بدهد تا تیم را تقویت کنیم. ما اسکلت تیم را حفظ و 3، 4 نفر را اضافه می‌کنیم. 

* فارس: پس اینکه شنیده می‌شود صحبت‌هایی با امیر قلعه نویی برای فصل آینده داشتید صحت ندارد؟ 
متاسفانه این صحبت‌هایی است که در ابتدای فصل جاری مطرح کردند. مطمئن باشید به احتمال 90 درصد قلعه نویی در سپاهان می‌ماند. از طرفی ما با پرویز مظلومی قرارداد 2 ساله بسته‌ایم تا بتواند پس از تمرکز به راحتی در استقلال به نتیجه دلخواه برسد. شوخی نیست، ما اگر بخواهیم به این قرارداد عمل نکنیم باید پولش را بدهیم. چنین خبر‌هایی از همان شیطنت‌هایی است که درست می‌کنند. من اگر می‌خواستم مظلومی را عوض کنم در همان هفته‌هایی که مساوی یا باخت می‌آوردیم این کار را می‌کردم اما از او حمایت می‌کنم. 

* فارس: بعد از بازی با پاختاکور مجتبی جباری بار دیگر مصاحبه جنجالی انجام داده است. تصمیمی برای او ندارید؟ 
کاری به او نداریم. هر بازیکنی اگر خلاف مقررات باشگاهی و فدراسیون عمل کند با او برخورد می‌شود. جباری هم حرف‌های جدیدی نگفته و همان حرف‌های قبلی را تکرار کرده است. او بار دیگر مستحق جریمه شدن است. اتفاقا این هم یک راه درآمدزایی است. من ناراحت نمی‌شوم. بعضی از این مصاحبه‌ها برای ما شگون دارد. جباری هم که به نظر جریمه شدن را دوست دارد،‌ ما هم حرفی نداریم و او را جریمه می‌کنیم. این قانون است. قرار نیست با صحبت‌های نسنجیده یک بازیکن تیمی که چنین هوادارانی دارد به حاشیه برود. ما قطعا از جباری به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت می‌کنیم. 
با توجه به صحبت‌های مطرح شده از سوی جباری این بار سعی می‌کنیم جور دیگری به قضایا نگاه کنیم. باید به یک بازیکن ثابت شود که برخی مسائل به بازیکنان ربطی ندارد و وقتی باشگاه این را می‌گوید و گوش نمی‌دهد باید از طریق فدراسیون فوتبال هم این مسئله به بازیکن تاکید شود. به همین دلیل از جباری به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت می‌کنیم. 

* فارس: بعد از بازی با پاختاکور شنیده شد محمدی قهر کرده است؟ 
این هم از همان شیطنت‌هایی است که درست کرده‌اند. بعد از بازی با محمدی صحبت کردم و او گفت که مسافر دارد و باید سریع برود. حتی بعضی‌ها نوشتند که فرهاد مجیدی هم ناراحت شده در حالی که او گریه می‌کرد و می‌گفت بگذارید با همان پای مصدوم بازی کنم. متاسفانه این دلسوزی و فداکاری را به عنوان قهر و ناراحتی نوشتند. 

* فارس: بازی با تراکتورسازی را پیش رو دارید... 
من از هواداران می‌خواهم که روز یکشنبه برای تشویق استقلال به ورزشگاه بیایند. ما برای این بازی هم به آنها احتیاج داریم. 3 بازی است که با درخواست از هواداران استقلال، آنها را اذیت می‌کنم. این در حالی است که نمی‌خواهم آنها را در معذورات بگذارم اما برای بار سوم از آنها تقاضا می‌کنم به ورزشگاه بیایند. پیروزی مقابل تراکتور سازی ما را در کورس قهرمانی نگه می‌دارد. البته تراکتورسازی سرحال تر از استقلال است ولی ما با کمک هوادارنمان می‌توانیم این تیم خوب و پرهوادار را شکست دهیم. 

* فارس: قرار نیست هیات مدیره استقلال معرفی شود؟ 
من اکنون راحتم و با کمک معاونان خوب کار می‌کنیم. مشکلی هم نداریم. حتی اگر استقلال خصوصی شود همین کار را می‌کنم و به همین شکل ادامه می‌دهم. البته سعیدلو تصمیم خودش را گرفته و در زمان لازم اسامی را اعلام می‌کند اما وقتی هیات مدیره هم باشد کار را باید مدیرعامل انجام دهد و من هم اکنون همین کار را انجام می‌دهم. مطمئن باشید اگر استقلال با حاشیه‌های مدیریتی روبه‌رو بود اکنون نمی‌توانست در جایگاه سوم لیگ برتر باشد. 

کی‌روش تماشاگر ویژه دیدار استقلال و تراکتورسازی

کی‌روش تماشاگر ویژه دیدار استقلال و تراکتورسازی

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی فوتبال امروز برای تماشای دیدار استقلال و تراکتورسازی به ورزشگاه آزادی می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش این روزها مدام در حال برگزاری جلسه و گرفتن اطلاعات از شرایط فوتبال ایران است. 
وی امروز نیز در جلسات مختلفی حضور دارد و قرار است پس از این جلسات خود را برای حضور در ورزشگاه آزادی آماده کند. 
کی‌روش قرار است دیدار تیم های استقلال و تراکتورسازی که ساعت 19 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود را از نزدیک تماشا کند. 

نشست خبری دیدار استقلال و راه آهن چهارشنبه برگزار می‌شود

نشست خبری مربیان دو تیم استقلال و راه آهن روز چهارشنبه در سازمان لیگ برگزار می‌شود.





 نشست خبری پرویز مظلومی و مهدی تار تار سرمربیان دو تیم استقلال و راه آهن ساعت 14 روز چهارشنبه در محل روابط عمومی سازمان لیگ برگزار خواهد شد. 
مسئولان سازمان لیگ برای اجرای قوانین دقیق کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدام به برگزاری نشست‌های خبری مربیان دو تیم یک روز پیش از مسابقه می‌کنند. نمایندگان AFC قرار است برای امتیازدهی به فوتبال ایران اردیبهشت ماه به کشورمان بیایند. 
دیدار استقلال و راه آهن ساعت 19 روز پنج شنبه از هفته سی‌ام لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. 

امیدوارم قدم کی‌روش برای فوتبال ما خوب باشد برهانی: امیدوارم این

مهاجم استقلال گفت: امیدوارم امسال این روند را ادامه دهم.

به گزارش خبرگزاری فارس، آرش برهانی پس از پیروزی 4 بر 2 استقلال مقابل پاختاکور گفت: در روز 4 فروردین یک بدشانسی شخصی آوردم اما خدا را شکر در زمینه ورزشی خوش شانس بودم و پس از گل دربی، امروز هم گل زدم و امیدوارم امسال این روند را ادامه دهم. 

وی در پاسخ به این سؤال که چندمین گل آسیایی‌اش را برای استقلال به ثمر رسانده است؛ گفت: در مجموع نمی‌دانم اما به نظرم 11 گل در آسیا برای استقلال زده‌ام. در رقابت‌های امسال در 2 بازی که به میدان رفته‌ام، اولین گل آسیایی را امروز به ثمر رساندم. 

برهانی تأکید کرد: اگر در باد برد دربی می‌خوابیدیم هیچگاه امروز موفق نمی‌شدیم. از دربی روحیه گرفتیم اما با کنترل هیجان این دیدار توانستیم مقابل پاختاکور به یک پیروزی پرگل برسیم. امروز مجموعه استقلال خوب بود و توانستیم با حرفه‌ای‌گری در یک روز خوب به پیروزی برسیم. 

وی در مورد حضور کی‌روش در ورزشگاه و تماشای این دیدار گفت: نمی دانستم این مربی در ورزشگاه است، اما امیدوارم قدم کی‌روش برای فوتبال ما خوب باشد تا با حضور وی بتوانیم به جام جهانی برویم.
مهاجم استقلال افزود: کی‌روش تجربه گرانبهایی دارد و در تیم‌های بزرگی مربیگری کرده است و امیدوارم با تجربه وی به جام جهانی صعود کنیم. 

وی در مورد اینکه گلش را به چه کسی تقدیم می‌کند؛ بادآور شد: این گل را به تماشاگرانی که در باران به ورزشگاه آمدند تقدیم می‌کنم. 

نتایج کامل هفته سوم لیگ قهرمانان بهترین عملکرد آسیا به ‌نمایندگان

 نمایندگان ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا با 3 پیروزی و یک تساوی در میان سایر تیم‌ها بهترین عملکرد را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته با برگزاری 7 دیدار به پایان رسید و به غیر از پرسپولیس که در خانه بنیادکار، مقابل حریف مقتدر ازبک متوقف شد، 3 نماینده دیگر ایران مقابل حریفان‌شان به‌برتری رسیدند تا روز سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا روز خوشبختی ایرانی‌ها باشد و نمایندگان کشورمان بهترین عملکرد را در میان سایر تیم‌های آسیایی به‌نام خود ثبت کنند. 

در زیر نگاهی می‌اندازیم به نتایج رقم خورده در هفته سوم این پیکارها: 

*گروه اول: تمام امتیازات به سپاهان رسید 
در این گروه 2 دیدار برگزار شد که با برتری نمایندگان ایران و عربستان همراه شد. با این نتایج صعود سپاهان تقریباً قطعی شد و الهلال نیز با کسب پیروزی برابر الجزیره نسبت به سایر تیم‌های گروه اول امیدوارتر شد. 

نتایج هفته سوم گروه اول: 
سپاهان 2 - الغرافه صفر 
گل‌ها: هادی عقیلی (54 از روی نقطه پنالتی) و احمد جمشیدیان (66) 
الهلال عربستان 3 - الجزیره امارات یک 
گل‌ها: احمد علی (3)، یاسر القحطانی (14) و محمد شلهوب (90) برای الهلال و عبدالسلام جمعه (19) برای الجزیره 

جدول رده‌بندی گروه اول: 
1-سپاهان 9 امتیاز 
2-الهلال 6 امتیاز 
3-الغرافه یک امتیاز، تفاضل 3- 
4-الجزیره یک امتیاز، تفاضل 6- 

*گروه دوم: استقلال به یک قدمی صدر جدول رسید 
در ادامه این هفته از مسابقات و از گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا، السد قطر در ورزشگاه خانگی خود میزبان النصر عربستان بود که در پایان موفق شد با نتیجه یک بر صفر به‌برتری برسد و صدرنشین این گروه شود. استقلال نیز به نخستین پیروزی‌اش در فصل جاری رسید و با نتیجه 4 بر 2 از سد پاختاکور گذشت تا برای صعود به روزهای آینده امیدوارتر شود. 

نتیجه هفته سوم گروه دوم: 
السد قطر یک - النصر عربستان صفر 
گل: عبدالقادر کیتا (60) 
اخراج: محمد عید البیشی از النصر و بل‌هاچ از السد 
استقلال 4 – پاختاکور 2 
گل‌ها: دوسان ساویچ (4) و سنت شیخوف (90) برای پاختاکور و هوار محمد (12)، فرهاد مجیدی (23)، سید مهدی سیدصالحی (57) و آرش برهانی (93) برای استقلال 

جدول رده‌بندی گروه دوم: 
1-السد 7 امتیاز 
2-استقلال 4 امتیاز؛ تفاضل 1+ 
3-النصر 4 امتیاز؛ تفاضل صفر 
4-پاختاکور یک امتیاز 

*گروه سوم: امیدهای پرسپولیس زنده شد 
در گروه سوم 2 دیدار برگزار شد. الاتحاد با پیروزی مقابل الوحده با 9 امتیاز صعودش را تقریباً قطعی کرد و 3 تیم 2 امتیازی شدند تا برای صعود به عنوان تیم دوم همچنان رقابت خود را ادامه دهند. 

نتایج هفته سوم گروه سوم: 
بنیادکار ازبکستان صفر - پرسپولیس صفر 
الوحده امارات صفر - الاتحاد عربستان 3 
گل‌ها: عبدالمالک زیایا (32)، مناف ابوشگیر (45) و هوگو (86) 

جدول رده‌بندی گروه سوم: 
1-الاتحاد 9 امتیاز 
2- بنیادکار 2 امتیاز، تفاضل 1- 
3- پرسپولیس 2 امتیاز، تفاضل 2- 
4- الوحده 2 امتیاز، تفاضل 3- 

*گروه چهارم: ذوب‌‌‌آهن صدرنشین باقی ماند 
از گروه چهارم این رقابت‌ها شب گذشته 2 دیدار برگزار شد که ابتدا ذوب‌‌‌آهن با برتری مقابل الریان در خانه حریف به صدرنشینی‌اش تداوم بخشید، سپس الشباب با نتیجه 4 بر یک در خانه الامارات را شکست داد. 

نتایج هفته سوم گروه چهارم: 
ذوب‌‌‌آهن 3 – الریان قطر یک 
گل‌ها: محمدرضا خلعتبری (11)، ایگور کاسترو (24) و قاسم حدادی‌فر (71) برای ذوب‌‌‌آهن و جارالال ماری (13) برای الریان 
الشباب عربستان 4 – الامارات یک 
گل‌ها: نبیل داودی (5) برای الامارات و کیتا (45) و (50)، حسن موات (73) و عبدالله الشئال (84) برای الشباب 

جدول رده‌بندی گروه چهارم: 
1-ذوب‌آهن 7 امتیاز 
2-الشباب 5 امتیاز 
3-الامارات 3 امتیاز 
4-الریان یک امتیاز 

*گروه پنجم: توقف خانگی شاگردان آری‌هان در جدال با ملبورن‌ویکتوری 
از این گروه تیانجین تدا چین که هدایت آن برعهده آری‌هان هلندی سرمربی سابق پرسپولیس ایران است در ورزشگاه خانگی تدا میزبان ملبورن ویکتوری استرالیا بود که در پایان تلاش 2 تیم با تساوی یک بر یک به‌پایان رسید. در دیگر دیدار این گروه نیز جه‌جو یونایتد کره‌جنوبی با نتیجه 2 بر یک مقابل گامبا اوزاکا ژاپن پیروز شد. 

نتایج هفته سوم گروه پنجم: 
تیانجین تدا چین یک - ملبورن ویکتوری استرالیا یک 
گل‌ها: مارکو زوریچ (19) برای تیانجین و کوین موسکارت (52) برای ملبورن 
اخراج: زوریچ از تیانجین تدا 
جه‌جو یونایتد کر‌ه‌جنوبی 2 - گامبا اوزاکا ژاپن یک 
گل‌ها: سوتا ناکازاوا (23) برای گامبا و یانگروک (53) و کیجونگ (64) برای جه‌جو 

جدول رده‌بندی گروه پنجم: 
1-تیانجین تدا 7 امتیاز 
2-جه‌جو یونایتد 6 امتیاز 
3-گامبا اوزاکا 3 امتیاز 
4- ملبورن ویکتوری یک امتیاز 

*گروه ششم: العین مقابل حریف چینی متوقف شد 
تیم‌های فوتبال هانگ‌ژو گرینتون چین و العین امارات از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا و از گروه ششم به میزبانی تیم چینی به میدان رفتند که این دیدار درنهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در دیگر دیدار این گروه تیم‌های ناگویا گرامپوس ژاپن و اف سی سئول کره‌جنوبی به تساوی یک بر یک رضایت دادند. 

نتایج هفته سوم گروه ششم: 
ناگویا گرامپوس ژاپن یک - اف سی سئول کره‌جنوبی یک 
گل‌ها: ناگای (14) برای ناگویا و تائه چوی (61) برای سئول 
هانگ‌ژو گرینتون چین صفر - العین امارات صفر 

جدول رده‌بندی گروه ششم: 
1-اف سی سئول 7 امتیاز 
2- هانگ‌ژو گرینتون 4 امتیاز 
3-العین یک امتیاز 
4-ناگویا گرامپوس یک امتیاز 

*گروه هفتم: توقف شاگردان برانکو در وقت‌های تلف‌شده 
در ادامه این ‌پیکارها و از گروه هفتم، شاندونگ لوننگ چین که از حضور برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم‌ملی ایران در رأس کادرفنی خود بهره می‌برد در خانه آرما اندونزی به ‌میدان رفت که با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شد و در دیگر دیدار تیم‌های سرزو اوزاکا ژاپن و چونبوک موتورز کره‌جنوبی در ورزشگاه ناگای ژاپن به مصاف هم رفتند که تیم میزبان موفق شد با یگ گل به‌برتری دست یابد. 

نتایج هفته سوم گروه هفتم: 
شاندونگ لوننگ چین یک - آرما اندونزی یک 
گل‌ها: اوبینا (8) برای شاندونگ و فخرالدین (90) برای آرما اندونزی 
سرزو اوزاکا ژاپن یک - چونبوک موتورز کره‌جنوبی صفر 
گل: اینوی (53) 

جدول رده‌بندی گروه هفتم: 
1-چونبوک موتورز 6 امتیاز، تفاضل 4+ 
2-سرزو اوزاکا 6 امتیاز، تفاضل صفر 
3-شاندونگ لوننگ 4 امتیاز 
4-آرما مالانگ یک امتیاز 

*گروه هشتم: سوان بلووینگز مقابل کاشیما آنتلرز متوقف شد 
دیدار تیم‌های سوان بلووینگز کره‌جنوبی و کاشیما آنتلرز ژاپن از گروه هشتم این پیکارها برگزار شد که 2 تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. در دیگر دیدار این گروه جدال سیدنی استرالیا و شانگهای چین نیز یک بر یک خاتمه یافت. 

نتایج هفته سوم گروه هشتم: 
سوان بلووینگز کره‌جنوبی یک - کاشیما آنتلرز ژاپن یک 
گل‌ها: یئوم (67) برای سوان بلووینگز و ناکاتا کوجی (71) برای کاشیما 
سیدنی استرالیا یک - شانگ‌های شنهوا چین یک 
گل‌ها: ریاسکوس (6) برای شانگهای و کارلی (12) برای سیدنی 

جدول رده‌بندی گروه هشتم: 
1-سوان بلووینگز 5 امتیاز 
2-کاشیما آنتلرز 2 امتیاز، تفاضل صفر (یک بازی کمتر) 
3-سیدنی استرالیا 2 امتیاز، تفاضل صفر (یک بازی کمتر) 
4-شانگهای شنهوا 2 امتیاز، تفاضل 4- 

مبعلی: این یکی از بهترین مسابقات استقلال بود


 ایمان مبعلی پس از پیروزی 4 بر 2 استقلال مقابل پاختاکور اظهار داشت: این دیدار یکی از بهترین مسابقات استقلال بود و توانستیم به یک پیروزی پرگل برسیم. باید تلاش کنیم در بازی برگشت هم با همین انسجام حریف ازبک را شکست دهیم تا با 3 امتیاز این دیدار مهیای حضور در دیدارهای دور حذفی شویم. 

وی در مورد دربی و در پاسخ به این سؤال که آیا انتقادات پس از این دیدار روی عملکردشان در مسابقه امروز تأثیر گذاشته بود، گفت: در بازی مقابل پرسپولیس، حریف تنها موقعیت‌های بیشتری داشت و خیلی بهتر از استقلال بازی نکرد. در دربی استقلال خیلی صاحب موقعیت نشد. 

مبعلی تأکید کرد: با صحبت‌‌هایی که انجام شد امروز بازی خوبی به نمایش گذاشته و نشان دهیم استقلال تیم خوبی است. 

/حاشیه دیدار استقلال و پاختاکور/ اعتراض شدید نماینده ای‌اف‌سی و تع

خبرگزاری فارس: پس از پایان دیدار تیم‌های استقلال و پاختاکور نماینده ای‌اف‌سی اعتراض شدیدی کرد که تعجب خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس را به‌همراه داشت.
پس از پایان دیدار تیم‌های استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان در حین برگزاری کنفرانس مطبوعاتی روشن حیدراف سرمربی پاختاکور، به‌دلیل نبودن توپ مسابقه در سالن کنفرانس، نماینده ای‌اف‌سی اعتراض شدیدی انجام داد که باعث تعجب خبرنگاران شد. 
این اعتراض که با داد و فریاد همراه بود باعث شد پس از پایان کنفرانس سرمربی ازبکستان، مسئولان به‌سرعت توپ را در سالن مستقر کنند و پس از آن مظلومی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. 
بر اساس قانون ای‌اف‌سی در لیگ قهرمانان آسیا توپ بازی باید در کنفرانس مطبوعاتی مربیان وجود داشته باشد. 

/حاشیه دیدار استقلال و پاختاکور/ اعتراض شدید نماینده ای‌اف‌سی و تع

خبرگزاری فارس: پس از پایان دیدار تیم‌های استقلال و پاختاکور نماینده ای‌اف‌سی اعتراض شدیدی کرد که تعجب خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس را به‌همراه داشت.
پس از پایان دیدار تیم‌های استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان در حین برگزاری کنفرانس مطبوعاتی روشن حیدراف سرمربی پاختاکور، به‌دلیل نبودن توپ مسابقه در سالن کنفرانس، نماینده ای‌اف‌سی اعتراض شدیدی انجام داد که باعث تعجب خبرنگاران شد. 
این اعتراض که با داد و فریاد همراه بود باعث شد پس از پایان کنفرانس سرمربی ازبکستان، مسئولان به‌سرعت توپ را در سالن مستقر کنند و پس از آن مظلومی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. 
بر اساس قانون ای‌اف‌سی در لیگ قهرمانان آسیا توپ بازی باید در کنفرانس مطبوعاتی مربیان وجود داشته باشد. 

گزارش تمرین آبی‌پوشان غیبت 2 هفته‌ای مجیدی و توصیه‌های عجیب مظلومی

تمرین تیم استقلال در حالی برگزار شد که گفته می‌شود فرهاد مجیدی حدود 2 هفته 

از میادین فوتبال دور خواهد بود.

تیم استقلال که روز گذشته موفق شد با نتیجه 4 بر 2 نماینده کشور ازبکستان را شکست دهد از ساعت 16 امروز در حالی تمرینات خود را پیگیری کرد که فرهاد مجیدی به دلیل مصدومیت در تمرین امروز آبی‌پوشان غایب بود. 
گفته می‌شود این بازیکن دو هفته از میادین فوتبال دور خواهد بود که این مسئله موجب نگرانی کادر فنی تیم استقلال شده است همچنین فرزاد آشوبی به دلیل مصدومیت در تمرین امروز استقلال شرکت نکرد. 

* در ابتدای تمرین پرویز مظلومی که با لباس شخصی به زمین شماره 2 کمپ تیم‌های ملی آمده بود بازیکنان را دور هم جمع کرد و ضمن تشکر از آنها بابت پیروزی مقابل نماینده ازبکستان توصیه‌های عجیبی به آنها داشت. 

* سرمربی استقلال به بازیکنان توصیه می‌کرد که آنقدر در بازی‌های آینده امتیازات لازم را بگیرند که باشگاه استقلال به خاطر پاداش‌های پیاپی ورشکست شود. 
وی همچنین از بازیکنان خواست تمام حواس خود را معطوف به بازی با تراکتور سازی کنند زیرا این تیم هم رقیب آنها در بالای جدول است و هم اینکه امتیاز‌گیری در این مسابقه می‌تواند فاصله استقلال را با صدرنشین لیگ برتر کمتر کند. 

* محمد محمدی که شایعاتی پیرامون قهرش پس از بازی با پاختاکور به گوش می‌رسید از ابتدا در تمرین استقلال شرکت کرد و پس از صحبت با حسین تراب‌پور و پرویز مظلومی به کار خود ادامه داد. 

* مجتبی جباری که شنیده می‌شد با تکرار صحبت‌هایش باز هم با واکنش مربیان و مسئولان استقلال مواجه شود امروز در تمرین شرکت کرده و پا به پای سایر بازیکنان در کارهای تاکتیکی حضور داشت. 

* بازیکنانی که در دیدار مقابل نماینده ازبکستان در ترکیب اصلی حضور داشتند پس از 20 دقیقه دویدن راهی استخر و سونا شدند. 

* وحید طالب‌لو به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف پس از 20 دقیقه کار اختصاصی ورزشگاه را ترک کرد.

* میلاد می داوودی که به تازگی تمرینات خود را با استقلال آغاز کرده است پس از 45 دقیقه کار کششی و حرکات با توپ محل تمرین استقلال را ترک کرد. 

* پرویز مظلومی در تمام دقایق انجام تمرین نظاره‌گر حرکات بازیکنان تیمش بود و یورگن‌گده کارهای تاکتیکی را زیر نظر داشت. 

* به تشخیص کادر فنی تیم استقلال برخی از بازیکنان این تیم فردا را به استراحت می‌پردازند و روز شنبه از ساعت 16 تمرینات خود را با استقلال پیگیری می‌کنند. 

* بهمن طهماسبی بازیکن اسبق تیم استقلال در تمرین امروز آبی‌پوشان شرکت کرد و دقایقی با بازیکنان و مربیان این تیم به صحبت پرداخت. 

تیم فوتبال استقلال روز یکشنبه آینده از ساعت 19 و از ادامه رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف تراکتورسازی تبریز خواهد رفت.