استقلال قویترین تیم آبی رنگ دنیا

تمام اخبار وحواشی اطراف استقلال تهران

استقلال قویترین تیم آبی رنگ دنیا

تمام اخبار وحواشی اطراف استقلال تهران

عذرخواهی «جوادالله‌وردی» از استقلالی‌ها پس از 38 سال/ بزودی می‌گ

عذرخواهی «جوادالله‌وردی» از استقلالی‌ها پس از 38 سال/ بزودی می‌گویم چه کسی مقصر آن اتفاق بود./


جوادالله وردی را هنوز متهم می کنند که در بازی معروف 16 شهریور ماه سال 1352 به پرسپولیس راه داده است.
 
در بازی معروف 16 شهریور 52، پرسپولیس برابر استقلال با نتیجه 6-صفر برنده شد. جوادالله وردی بازیکن 21 ساله خط دفاع تیم تاج سابق بود که بعد از این باخت به تیم پرسپولیس رفت. رفتن او به پرسپولیس شبهات بسیاری را مطرح ساخت از جمله اینکه در آن بازی، به بازیکنان تیم سرخپوش راه داده است.
گفت‌وگوی خبرنگار ورزشی برنا با الله وردی را در زیر می خوانید: 

*بعد از 38 سال متهم ردیف اول سنگین ترین باخت استقلال هستید. چرا این مسئله در ذهن اهالی فوتبال روشن نمی شود؟
-بعد از 38 سال، از هواداران استقلال عذر می خواهم چون به گونه ای رفتار کردم که مقصر باخت لقب گرفتم. حساب من با هواداران استقلال که من را با تمام وجود دوست داشتند جداست؛ من محبوب آنها بودم و نباید به گونه ای برخورد می کردم که قداست عملکردم برای آنها کم شود البته از حیث فنی هیچ مشکلی نداشتم.

*یعنی چه؟
-در آن بازی ما شش گل خوردیم که سه تایش شوت از راه دور و 2 تایش اشکال منصور رشیدی و عبدالهی در دفع توپ بود، گیرم که من سوتی دادم، فقط یک گل می ماند، بعد هم اگر می خواستم راه بدهم جوری راه می دادم که در 90 دقیقه دستم نشکند و مینسک زانویم پاره نشود. چطور من راه دادم و مصدوم هم شدم و شش ماه خانه نشین شدم؟!

*پس چرا عذرخواهی می کنید؟
-چون بعد از بازی روبروی پرویز خسروانی مالک باشگاه ایستادم و وقتی به ما گفت شما ننگ تاج هستید، من گفتم شما رییس ننگ ها هستید و به پرسپولیس رفتم. عذرخواهی من به علت آن است که طوری رفتار کردم که خودم را مقصر کردم وگرنه مقصر آنهایی هستند که شب قبل از بازی بخاطر رفتارهایشان در کلانتری تشریف داشتند.

*شما واقعا روی یک گل مقصر بودید؟
-من می گویم اگر قرار است مقصر باشم هم روی یک گل مقصر بودم، اما به راستی من جواد الله وردی نه، من یک آدمک، یک مترسک، آن 10 بازیکن دیگر تاج کجا بودند؟! پرسپولیس 10-11 سال قبل 9 نفره شد و با استقلال مساوی کرد. فکر کنید من اصلا در زمین نبودم، آن همه ملی پوش باید 6 گل از پرسپولیس می خوردند؟ هزار بار گفته ام و برای هزار و یکمین بار می گویم که مگر آقایان دیگر رفته بودند گل بچینند؟

*چرا رفتید پرسپولیس؟ خودتان قضیه را وارونه نکردید؟
-در زندگی ام ذلت را تحمل نکرده ام، 21 ساله بودم وقتی خسروانی به بچه ها گفت شما ننگ هستید انتظار داشتم یکی جواب بدهد اما نه ... هیچ کس جواب نداد، من هم جواب دادم، خسروانی ناراحت شد اما چند روز بعد کسی را فرستاد که من را برگرداند اما من تصمیم خود را گرفته بودم و به پرسپولیس رفتم، تازه در پرسپولیس هم شرایط خوبی را نداشتم.

*یعنی چی؟
-درست است که بهزادی خودش من را به پرسپولیس آورده بود اما چشمتان روز بد نبیند، تا یک سال به من می گفتند تو هنوز خونت آبیه!

*می گویند دل جوادالله وردی بعداز گذشت این همه سال با تاج است؟
-با پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کرده ام اما مگر می توان روزهای خوبی را که در کنار تاج سابق بودم را فراموش کنم؟ محبت های تاجی ها را فراموش نمی کنم و از آنها عذر می خواهم که نماندم و حقیقت ماجرا را روشن نکردم، نگفتم عامل باخت ما چه کسی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد