استقلال قویترین تیم آبی رنگ دنیا

تمام اخبار وحواشی اطراف استقلال تهران

استقلال قویترین تیم آبی رنگ دنیا

تمام اخبار وحواشی اطراف استقلال تهران

فینال جام حذفی فوتبال ایران؛


فینال جام حذفی فوتبال ایران؛

استقلال ماراتن نفس گیر بیست و ششم را فتح کرد

تهران - تیم استقلال تهران با پیروزی مقابل شاهین بوشهر در ضربات پنالتی، فاتح بیست و ششمین دوره رقابت های فوتبال جام حذفی باشگاه های ایران شد.

1390/12/25 - 15:13

به گزارش ایرنا، در این دیدار که در حضور بیش از 12 هزار تماشاگر حافظیه شیراز برگزار شد، تیم استقلال در ضربات پنالتی با نتیجه چهار بر یک حریف خود را شکست داد تا برای ششمین بار به مقام نخست این رقابت ها دست یابد.

دو تیم استقلال تهران و شاهین بوشهر در پایان وقت های عادی و اضافی به نتیجه تساوی بدون گل دست یافته بودند.

در این دیدار زمین ناهموار ورزشگاه حافظیه شیراز مزید بر علت شد تا بازیکنان دو تیم نتوانند تاکتیک های خود را در زمین اجرا کنند، آنان به ناچار روی به سانترهای بلند و بازی مستقیم آوردند تا موقعیت های گلزنی چندانی بر روی دروازه های دو تیم ایجاد نشود.

آبی پوشان استقلال درنیمه نخست قصد داشتند تا از خلع پشت مدافعان تیم شاهین به دروازه وحید طالب لو سنگربان حریف نزدیک شوند اما دفاع پرتعداد حریف مانع از خودنمایی مهاجمان آبی پوش شد.

تیم استقلال در دقیقه 44 از جناح راست صاحب یک فرصت گلزنی بر روی دروازه تیم شاهین شد که ضربه فریدون زندی هافب آبی پوشان با اختلاف به خارج رفت.

درحساس ترین موقعیت خطرناک نیمه نخست نیز، ضربه سر مهدی نوری هافبک تیم شاهین بوشهر در دقیقه 13 به دیرک عمودی استقلال برخورد کرد تا سفید پوشان شاهین نتوانند به گل برسند.

استقلال تهران درجام حذفی

بازیکنان استقلال و شاهین در نیمه دوم باز هم روی به بازی تدافعی و محتاطانه آوردند تا موقعیت های گلزنی چندانی بر روی دروازه های دو تیم ایجاد نشود.

آبی پوشان استقلال با پرس از یک سوم خط میانی تیم شاهین سعی داشتند تا کنترل میانه میدان را در دست گرفته و دروازه حریف را باز کنند اما نتوانستند فرصت گلزنی ایده آلی را بر روی دروازه طالب لو ایجاد کنند.

بازیکنان تیم شاهین بوشهر نیز با تجمع در میانه زمین، دراندیشه حفظ دروازه و طراحی ضد حملات سرعتی از کناره ها بودند تا بتوانند دروازه سید مهدی رحمتی سنگربان تیم استقلال را تهدید کنند.

ضربات ایوان پترویچ و منصور تنهایی بازیکنان تیم شاهین بوشهر در دقایق 52 و 76، گلی را برای سفیدپوشان در بر نداشت تا در نهایت بازی به وقت های اضافی کشیده شود.

پرویز مظلومی سرمربی استقلال در وقت های اضافی محسن یوسفی و میلاد میداودی را راهی میدان کرد تا بر قدرت خط آتش آبی پوشان افزوده شود.

بازی تهاجمی در وقت های اضافی در دستورکار بازیکنان استقلال قرار گرفت به طوریکه آبی پوشان با استفاده از کاهش قوای جسمانی بازیکنان شاهین، حملات گسترده ای را بر روی دروازه حریف تدارک دیدند.

میلاد میداودی، جی لوید ساموئل و گوران یرکوویچ فرصت های گلزنی ایده آلی را در وقت های اضافی به دست آورند اما درخشش طالب لو مانعی، فرو ریختن دروازه شاهین بوشهر شد تا بازی به ضیافت پنالتی ها کشیده شود.

برداستقلال درجام حذفی ایران

در ضیافت پنالتی ها، محسن یوسفی، فریدون زندی، ساموئل و یرکوویچ بازیکنان تیم استقلال ضربات خود را به گل تبدیل کردند تا آبی پوشان در ورزشگاه حافظیه شیراز جشن قهرمانی بر پا کنند.

اما در تیم شاهین بوشهر مهدی نوری و امجد شکوه مقام ضربات پنالتی خود را از دست دادند و تنها علی انصاریان بازیکن باتجربه این تیم ضربه خود را درون دروازه رحمتی جای داد تا سفیدپوشان نتوانند برای دومین بار قهرمان جام حذفی شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد