استقلال قویترین تیم آبی رنگ دنیا

تمام اخبار وحواشی اطراف استقلال تهران

استقلال قویترین تیم آبی رنگ دنیا

تمام اخبار وحواشی اطراف استقلال تهران

روشن و فتح‌ا...زاده اصلا نباید دعوا می‌کردند که حالا آشتی کنند

شاهرخ بیانی: سال‌هاست از شاهین خبر نداشتم اما به هر حال ما داداشیم!

شاهرخ بیانی آنالیزور و یکی از اعضای کادر فنی استقلال از شرایط این روزهای تیمش راضی است. او معتقد است که تعطیلات لیگ کمک کرد تا عقب‌ماندگی بدنی تیم تا حدود زیادی جبران شود. اما به لحاظ تاکتیکی استقلال هنوز کار دارد. آشتی‌کنان حسن روشن و فتح‌ا...زاده و مصاحبه اخیر شاهین بیانی هم دیگر مواردی بود که درخصوص آنها از بیانی سوال کردیم.

آقای بیانی چه خبر از استقلال؟

خبر خاصی نیست. در اردوی کردان بودیم و پنجشنبه برگشتیم. حالا هم تمرینات را از سر گرفتیم تا برای بازی با صبا آماده شویم. از این پس تمرکز ما روی کارهای تاکتیکی و کار با توپ خواهد بود.

از اردوی کردان راضی هستید؟

بله خوب بود. البته باز هم تمام تیم را در اختیار نداشتیم. چند بازیکن مثل جباری و یوسفی مصدوم بودند. چهار بازیکن ما یعنی عمران‌زاده، مبعلی، میداوودی و آشوبی هم در تیم ملی بودند. به این ترتیب ما شش، هفت بازیکن خود را در اختیار نداشتیم. اما خب سایر بچه‌ها در اختیار بودند. وزنه‌زنی و تمرینات قدرتی و سرعتی در دستور کار ما قرار داشت.

مربی بدنساز تیم هم بدنسازی تیم را فوق‌العاده توصیف کرد. فکر می‌کنم حالا بچه‌ها به 90 درصد آمادگی جسمانی رسیدند.

این تعطیلات همان فرصتی بود که شما دنبال آن بودید؟

تیم دیر بسته شد و این اردوها برای ما مفید است. این اردوها به لحاظ بدنی و روحی به سود ما خواهد بود، اما خب تعطیلات به لحاظ تاکتیکی و هماهنگی برای ما هم مضر است و ضربه می‌زند. شما نگاه کنید در بازی با سپاهان خوب بودیم و لیگ تعطیل شد. در بازی با سایپا هم به هماهنگی خوبی رسیده بودیم که دوباره لیگ تعطیل شد.

کادر فنی اعلام کرده بود پس از یک تعطیلات طولانی و جبران دیر بسته شدن تیم، استقلال متفاوت را خواهیم دید. حالا واقعا این‌طور خواهد شد؟

شما زمانی استقلال متفاوتی را خواهید دید که تیم به طور کامل در اختیار پرویزخان باشد. از شروع کار تا به امروز در هیچ مقطعی تمام بازیکنان را در اختیار نداشتیم یا مصدوم بودند، یا در تیم ملی حضور داشتند. مشکلاتی از این دست کار را برای مربیان سخت‌تر می‌کند، اما همان‌طور که تا به امروز هم دیدید و آمار هم آن را اثبات می‌کند، استقلال بازی به بازی بهتر می‌شود. روند ما رو به رشد است. البته دو بازی سخت برابر صبا و پرسپولیس پیش‌رو داریم.

صحبت از داربی شد، نظر شما در این خصوص چیست؟

چون خودمان در داربی بازی کردیم، شرایط را به خوبی می‌دانیم. پورحیدری که موفق‌ترین مربی استقلال در داربی‌هاست، پرویز مظلومی هم مقابل پرسپولیس به عنوان بازیکن و مربی بارها موفق بود. سایر اعضای کادر فنی هم این شرایط را دارند. تمام تلاش ما این است که برای این مسابقه به تیم آرامش دهیم. باید حاشیه‌ها را جمع کرد. هر تیمی که به لحاظ روحی در آرامش بوده و تمرکز بالاتری داشته باشد، بهتر بازی خواهد کرد. اما تیمی برنده بازی می‌شود که از موقعیت‌ها بهتر استفاده کند و البته خوش‌شانس‌تر باشد. به عنوان مثال در داربی قبلی ما مستحق باخت و پرسپولیس شایسته برد نبود، اما با شوت استثنایی کریم باقری آنها بازی را در آخرین دقایق بردند. داربی شرایط خاص خودش را دارد.

پیش‌بینی شما از نتیجه بازی چیست؟

صد درصد برای برد می‌رویم. نمی‌خواهیم راحت امتیاز از دست بدهیم. اختلاف ما با صدرنشین کم است، با کسب حداکثر امتیاز دو بازی پیش‌رو فاصله چندانی با صدر جدول نخواهیم داشت. البته ما بازی به بازی جلو می‌رویم. اول به صبا فکر می‌کنیم. باید این تیم را ببریم و پس از آن تمرکز ما روی پرسپولیس خواهد بود. اما خب دو بازی سخت پیش‌رو داریم.

راستی درخصوص آشتی‌کنان حسن روشن و فتح‌ا...زاده چه صحبتی دارید؟

ببینید اصلا کار نباید به جایی کشیده می‌شد که حالا بخواهند آشتی کنند. نباید آن حرف‌ها به روزنامه‌ها و رادیو و تلویزیون کشیده می‌شد. از اول باید حرمت‌ها را حفظ می‌کردند. زیر سوال بردن حیثیت، اعتبار و آبروی افراد درست نیست. نباید به زندگی خصوصی دیگران کار داشته باشیم. در جامعه ورزش این چیزها خوب نیست. اگر مشکل فنی داریم، باید در همان چارچوب صحبت کنیم. آن موقع که علیه هم صحبت می‌کردند من ناراحت بودم و اصرار داشتم که زودتر تمامش کنند. به هر حال با پا در میانی دوستان این ماجرا ختم به خیر شد و کار به دادگاه نکشید. امیدوارم این آخرین دعوای خانواده فوتبال و ورزش باشد که به روزنامه‌ها و رسانه‌ها کشیده می‌شود. اگر اختلافی پیش می‌آید، نباید چشم خود را ببندیم و هرچه می‌خواهیم بگوییم. باید به این موضوع هم فکر کنیم که طرف مقابل زن و بچه دارد، پدر و مادر دارد، عروس و داماد دارد و آبرو و اعتبارش زیر سوال می‌رود.

شاهین بیانی هم پس از مدت‌ها آفتابی شد. مصاحبه برادر خودتان را خواندید؟

بله مصاحبه‌اش را در باشگاه استقلال خواندم. حدود چهار، پنج سال است که نه همدیگر را می‌بینیم و نه تماسی داریم. امیدوارم شاهین هرچه زودتر به صحنه اول ورزش برگردد.

به تصویرخوب نگاه کنید شاهین رادرکناربرادرش میبینید

با هم قهر هستید؟

قبل از این هم در این خصوص توضیح داده بودم. خود شاهین هم در مصاحبه‌اش اعلام کرده بود. بعد از فوت پدر مشکل خانوادگی پیش آمد که شاهین از ما و تمام فامیل فاصله گرفت و کنار کشید. به امید خدا امیدوارم هرچه زودتر او را ببینم. ما داداش هستیم و هیچ اختلاف و کدورتی از شاهین ندارم. این خود شاهین بود که کنار کشید. مادرمان هم با من زندگی می‌کند. ما از او هیچ خبری نداشتیم و حتی شماره تماس و آدرس شاهین را هم نمی‌دانستیم. به هر حال خوشحال شدم وقتی عکس و مصاحبه برادرم را دیدم. من و مادرم امیدواریم تا هرچه زودتر دوباره شاهین را ببینیم. حالا هم که شکر خدا حالش خوب شده است و من و مادر چشم انتظار او هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد